Wrażliwe słuchanie – podstawa relacji. Czemu jest takie trudne? – dr Elżbieta Zubrzycka,
Piśmiennictwo Moniki Szwai jako przykład biblioterapii tęsknoty za wrażliwością – dr Dagmara Łupicka-Szczęśnik
Biblioterapia relaksacyjna i masaż relaksacyjny w budowaniu dobrostanu – Masaż Shantali – podejście praktyczne– Mariola Kulawik- Sowada
Wrażliwość zmysłów w kąpieli leśnej – ,,Drzewnik” w praktyce – Agnieszka Antosik
W świecie niewidomej Rozalki – na podstawie książki Celiny Zubryckiej ,, Rozalka i kwiaty” – Celina Zubrycka
Jak rosa na skórze. Warsztat taneczno – somatyczny – Regina Wolska
Wrażliwość człowieka na dźwięki – w kontekście dżwiękoterapii i natury– Wiesław Walas
10.30 – 11.20 –,,Droga do lasu” – Teatr cieni – Domowy Teatr Lalek, Studio Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej
15.30 – 18.00- panel dyskusyjny wokół filmu – prowadzenie Agnieszka Zientarska, Rafał Mościcki: paneliści: dr Dagmara Łupicka-Szczęśnik, dr Łukasz Wróbel, dr Elżbieta Zubrzycka
8 października 2025 ( Ośrodek Szkoleniowy OCE w Niwkach)
8.00-8.30 – śniadanie, 10.30 – 11.00 – przerwa kawowa, 13.00- 13.30 – obiad
Z praktyki biblioterapeuty
8.30 – 9.00- Kształtowanie wrażliwości w dobie kryzysu migracyjnego – bibliosocjalizacja postaw- Agata Kyzioł- Cieślak
9.00- 9.30 – Róża słów – o roli poezji w procesie ,,wspierania duszy“ – Adrianna Jarosz, Anna Talka
9.30 – 10.00 – Biblioterapeutyczna wartość lektur szkolnych– Mariusz Kiełtyka
11.00- 13.00 – warsztaty – V i VI blok
Dary uważności i wrażliwości – praktyka jogi oraz medytacja z książką Kobi Yamady – Magdalena Prokopowicz, wrocławskie koło PTB
Dotyk a budowanie więzi w relacji. Masaż Shentali – Mariola Kulawik-Sowada
13.30 – 14.00- wymeldowanie i powrót do Opola (Centrum przesiadkowe PKS i PKP
Podczas szkolenia nauczyciele korzystają z laptopów, aby praktycznie przećwiczyć możliwości wykorzystania prezentowanych narzędzi sztucznej inteligencji, zakładają konta, testują prompty i tworzą własne materiały dydaktyczne takie jak plany, scenariusze, regulaminy, karty pracy, zadania z elementami graficznymi, piosenki i wiele innych.
Szkolenie wpisuje się w Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:
5. Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
Szkolenie możliwe do prowadzenia w formie stacjonarnej z pokazową lekcją otwartą jak i w formie online.
Kurs realizowany jest w oparciu o obowiązujący program MEN z 10.11.2015 r. oraz na podstawie zgody Opolskiego Kuratora Oświaty.
Kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą jest równoważny ze studiami podyplomowymi w tym zakresie oraz daje pełne kwalifikacje do pełnienia funkcji dyrektora placówki oświatowej zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce. (Dz.U. z 2017 r. poz.1597 z póź. zm.).
O terminie pierwszej wpłaty uczestnicy zostaną poinformowani na spotkaniu organizacyjnym - termin spotkania zostanie podany po zakończeniu rekrutacji.
Szkolenie wpisuje się w Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:
5. Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
Termin szkolenia należy ustalić bezpośrednio z organizatorem:
Anna Patelska-Górna
tel. 502 045 358
a.patelska@oce.opolskie.pl
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej. Nauczyciele na laptopach tworzą poszczególne materiały dydaktyczne, karty pracy, dyplomy, podziękowania, prezentacje.
Szkolenie wpisuje się w Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:
5. Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci, rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie, poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli nowoczesnych technologii, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji oraz korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.